top of page
Search
  • Writer's pictureרונית חלפון

אני אמנית חברתית

נעים מאד. אני שמחה לפגוש אותך כאן. שמי רונית חלפון, נשואה, אם, יוצרת, אוהבת אדם (וכנראה עוד כמה דברים...). מאמינה שאנחנו נפגשים.ות כאן לא במקרה. שנת 2020. שנה של תהפוכות ובינהן קורונה, סגר, בידוד חברתי... העשייה בעיסוק המרכזי שלי, ניהול קהילת אננס: גישה לעולם חדש ופעילות בתחום הההורות, מורידה ווליום ואני עסוקה בשאלה: מה אני רוצה לעשות כש"אהיה גדולה", מה הייעוד שלי?

המציאות הביאה אותנו לבלות שעות רבות בבית ואופי החיים השתנה. התשוקה ליצור הפכה לחלק משגרת היום-יום שלי וכל רגע פנוי התמלא ביצירה שמילאה את ליבי.

במקביל, התחלתי ללמוד פסיכולוגיה חיובית, ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר האושר, שם התחברתי לאוסף תפיסות יישימות שהשפיעו והכניסו נקודות של אור, חיוניות, משמעות, שמחה ואושר לחיי (למרות הנסיבות... קורונה, זוכרים?) ואני מרגישה תשוקה פנימית להפיץ ולהעביר את המסרים הללו הלאה.

וכאן נולד החיבור: אמנות וחברתיות. ציורים צבעוניים, מלאי אנרגיות המשלבים בתוכם את מסרי הפסיכולוגיה החיובית.

בשיחת חברות העזתי לבטא כמיהתי בקול רם ולומר "אני אמנית חברתית".

האמנות החברתית עבורי היא היכולת, באמצעות היצירה שלי, לגרום לאנשים להיות מחוברים יותר לרגשות שלהם, להרגיש טוב יותר עם עצמם, לחייך, להתרגש, להתלהב, לשמוח, להיות קשובים יותר אל עצמם ואל הקהילה בה הם חיים ועוד.


אני מרגישה מאושרת. מאושרת מהיצירה עצמה, מתהליך הפקת המוצרים ומהתקווה שיגיעו אחר-כך ללבבות הרוצים או הזקוקים להם. מי ייתן ואצליח להגיע לאנשים שיתחברו ויחושו באנרגיית הצבע והשמחה שמביעה יצירתי, זאת בשילוב המסרים אשר יהוו תזכורת חיה לאפשרות לבחור בכל רגע בדרך ולהיות מאושרים יותר, חיוביים יותר, אכפתיים יותר, חייכניים יותר פנימה והחוצה.

בחיפושי אחר דיוק תשוקתי ליצור ולהשפיע דרך האמנית החברתית שאני, בדקתי גם ברשת והתחברתי להגדרות שנגעו בי:

"תהליך אמנותי ויצירתי המאפשר טרנספורמציה חיובית אצל האנשים המשתתפים, הקבוצות ובכלל החברה. (מתוך אתר ה- ASA).

"אמנות חברתית היא כל ביטוי אמנותי שמטרתו לעורר השראה והשפעה חברתית" (social-art-award).

 

79 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page