top of page
Search
Writer's pictureרונית חלפון

אני, מסלול החיים וקצת מעבר.

מסלול חיי הוא הדרך הטובה ביותר להגיע לאיפה שאני היום. ולא הייתי משנה בו שום חלק.

היום אני מבינה שהבחירות שעשיתי, הוויתורים וגם ה'מלחמות', בנו את האדם שאני (עם כל הטוב והפחות טוב שאני מביאה איתי).

מסתכלת על המסלול שלי כאדם בוגר, אני רואה את כל מה שאספתי בדרך וממש אוספת סימני דרך כדי להיות מי שאני היום:

מאז שני זוכרת את עצמי כאדם בוגר, היה לי חלום להקים עמותה. לא היה לי כיוון ממש מוגדר אז הלכתי ללמוד עבודה סוציאלית כי זה היה נראה לי כיוון הגיוני להתחיל בו.

לאחר שסיימתי את התואר הראשון הבנתי שרגשית אני לא מסוגלת להיות בעולמם של העובדים הסוציאליים והמשכתי לחפש. השתלבתי בארגונים שונים ובאופן כמעט טבעי מצאתי עצמי במשאבי אנוש בחברת תקשורת גדולה, שם פיתחתי את תחום הקהילה. כשעזבתי, קיבלתי מהצוות מתנה – שלט לדלת וכרטיסי ביקור "רונית חלפון-זסלבסקי – יזמית חברתית". זה היה סימן אבל עוד לא ממש הבנתי אותו.



משם עברתי ישירות לאמהות במשרה מלאה. אחרי תקופה אינטנסיבית בבית, גידול שלושה ילדים קטנים (מאד קטנים...), הלכתי ללמוד הנחיית קבוצות הורים במכון אדלר – הורות הפכה להיות מה שממלא את עולמי וזה מה שאני רוצה לעשות. לתת מקום לחלק הטיפולי שבי מהמקום השותף, המבין, השייך.

כנראה שעניין היזמות לא אחר לבוא ותוך כדי הלימודים פיתחתי משחק שמביא את השפה השיתופית לבית, למערכות חינוכיות ולחדרי טיפול - "פשוט. לשתף.". הסיפוק הגדול הגיע (וממשיך להגיע) בכל תמונה שנשלחת אלי, תיוג או פרגון על המתנה שהצלחתי לתת לאנשים באמצעות המשחק. הרגשתי שאני מצליחה לחזק ולתת לאנשים מעצמי בלי שאני פיזית נמצאת שם ובאמצעות הנתינה הזו הרגשתי שאני מקבלת הרבה חזרה.


ואז הגיע 'אננס: גישה לעולם חדש". יחד עם שתי שותפות שהפכו להיות חלק ממני - רויטל וסיון, אנו מנהלות קהילה המונה מעל 6700 אנשי חינוך – הורים, מורים, אנשי חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי וכל מי שמתעניין בחינוך בעולם החדש. אנו מאפשרות דיונים, שותפות ושיתופי פעולה בנושאי חינוך, התמודדות עם העולם הטכנולוגי וכל מיני שאלות שרק כשהמציאות דופקת על הדלת אפשר בכלל לחשוב עליהן (מי אמר למידה היברידית, למידה דיפרנציאלית, לימוד מרחוק ולא קיבל?).


ועכשיו אני כאן. יוצרת, מציירת ומייצרת (יצא משפט מסובך...). אוספת את כל הניסיון והלמידה שליקטתי במסלול עד כה ומביאה אותם לידי ביטוי ביצירה. נהנית מה'כאן ועכשיו' וסקרנית לדעת לאן מוביל המסלול. המסלול הזה שהופך אותי להיות פשוט אני.



55 views0 comments

Recent Posts

See All

댓글


bottom of page